وب سایت رسمی مهندس حمیدرضا قدری

فعال در حوزه اقتصادی و مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی

وب سایت رسمی مهندس حمیدرضا قدری

فعال در حوزه اقتصادی و مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی

وب سایت رسمی مهندس حمیدرضا قدری
۲۸ آبان۱۹:۴۱

قطعا سیاست گذاری صحیح درست دولت و بانک مرکزی می‌تواند در حرکت نقدینگی به سمت بازار سرمایه نقش آفرینی مثبتی ایفا کند.

با توجه به دور دوم تحریم های آمریکا، “بکام” تولید محصولات وارداتی را که کشور به آنها نیاز دارد را آغاز کرده است. همچنین در این مسیر محصولاتی که متناسب با نیاز بازار و مشتریان خارجی، ارز آوری و سود آوری خوبی برای شرکت وصاحبان سهام داشته باشد، را در دستور تولید خود قرار داده ایم.

مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی با تاکید بر بی اثر بودن تحریم ها بر فعالیت های این شرکت اظهارداشت: اما می‌توان از این شرایط به عنوان یک فرصت استفاده کرد. ضمن اینکه اگر شرایط پسا تحریم‌ها در وضعیت کلی کشور به طور صحیح مدیریت شود، این تحریم ها در کشور و این شرکت اثر منفی نخواهد داشت.

حمیدرضا قدری افزود: جو روانی غالب همیشه پول را به سمتی هدایت می‌کند که در کوتاه ترین زمان، بیشترین بازده را داشته باشد و این جریان باید به سمت تولید حرکت کند اما در حال حاضر جریان نقدینگی به سمت تولید پیش نرفته است.

بالاترین مقام اجرایی در “بکام” ادامه داد: قطعا سیاست گذاری صحیح درست دولت و بانک مرکزی می‌تواند در حرکت نقدینگی به سمت بازار سرمایه نقش آفرینی مثبتی ایفا کند.

این کارشناس اقتصادی به تاثیر نوسانات نرخ ارز در بازار سرمایه نیز اشاره و اضافه کرد: شرکت‌هایی که وابستگی به منابع مالی خارجی داشته باشند بطور حتم از نوسانات نرخ ارز دچار نقصان می‌شوند اما صنایعی که وابستگی آنها کمتراست از این نوسانات تاثیر کمتری می بینند چرا که مزیت صادراتی و رشد بازار را پیدا می کنند .

به گفته وی؛ وقتی کاهش ارزش پول در کشور رخ می دهد، در کنار تبعات منفی مزیت‌هایی مانند صادراتی، به ویژه صادرات محصولات غیر نفتی در توسعه اقتصادی نقش مثبت ایفا خواهد کرد.

قدری در خصوص برنامه های شرکت نیز اینطور توضیح داد و گفت : استراتژی در پیش گرفته شده در شرکت، استراتژی توسعه بازار و دستیابی به تکنولوژی هایی است که تاکنون وارداتی بوده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون پروژه تحقیقاتی ساخت داخل را آغاز کرده ایم و در این مسیر به ساخت بسیاری از آن ها دست یافتیم؛ بنابراین این فرصت برای شرکت ایجاد شده تا بتواند با ورود در تولید کالاهایی که کشور به آن وابستگی دارد، در جهت رفع نیاز کشور اقدام کند.

مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی در خصوص توسعه بازار صادراتی نیز تصریح کرد: به رغم تحریم های ضد ایرانی، این شرکت محصولاتی که تولید خواهد کرد که متناسب با نیاز بازار و مشتریان خارجی، ارز آوری و سود آوری خوبی برای شرکت و صاحبان سهام داشته باشد.

حمیدرضا قدری | ۲۸ آبان ۹۷ ، ۱۹:۴۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی