وب سایت رسمی مهندس حمیدرضا قدری

فعال در حوزه اقتصادی و مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی

وب سایت رسمی مهندس حمیدرضا قدری

فعال در حوزه اقتصادی و مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی

وب سایت رسمی مهندس حمیدرضا قدری
۱۵ آذر۱۰:۱۳

 مدیرعامل شرکت سیم و کابل شهید قدری یزد از رسیدن صادرات سیم و کابل در این واحد تولیدی به ۱۰ میلیون دلار در سال آینده خبر داد.


دور زدن تحریم در تولید سیم‌وکابل/صادراتی که ۱۰میلیون دلاری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا قدری پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به شرایط ناپایدار اقتصادی اظهار داشت: در چنین شرایطی تنها شرکت‌هایی که می‌توانند شرایط آینده را به خوبی پیش‌بینی کنند، امکان ادامه حیات پیدا می‌کنند در غیر این‌صورت در چرخه نقدینگی دچار مشکل می‌شوند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه ما را نیز با چالش نقدینگی مواجه کرده است،‌ افزود: با رایزنی‌هایی که با شرکای تجاری خود داشته ایم، در حال رسیدن به نقطه ای هستیم که می‌توانیم شرکت را از تله نقدینگی نجات دهیم.

قدری با بیان اینکه روابط ما با شرکای تجاری در حال بازنگری است،‌ عنوان کرد: علاوه بر این، استراتژی تنوع محصول نیز پیگیری شده زیرا معتقدیم تک محصولی بودن، شرکت را دچار خسران خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سیم و کابل شهید قندی یزد با اشاره به ظرفیت تولید هزار میلیارد تومانی محصول در این شرکت اظهار داشت: این شرکت هم‌اکنون دارای چشم‌انداز پنج ساله است که بر اساس آن باید تا پنج سال آینده رتبه نخست در خاورمیانه در زمینه میزان تولید و تنوع تولید را کسب کنیم.

قدری با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان صادرات سیم و کابل در این شرکت ۲ میلیون دلار است، خاطرنشان کرد: با توجه به مذاکراتی که در کشورهای هدف صادراتی انجام شده، سال آینده میزان صادرات به ۱۰ میلیون دلار خواهد رسید.

وی یادآور شد: شرکت سیم و کابل شهید قندی، اولین و قوی‌ترین تولیدکننده فیبر نوری در کشور است و از نظر کیفیت محصول دارای جایگاه بسیار خوبی است اما معتقدیم در سایر تولیدات، کابل‌هایی که قبلا روی آن شده، باید تجاری شود.

قدری با بیان اینکه می‌توانیم در تولید کابل‌های انرژی خورشیدی در کشور منحصر به‌فرد باشیم، ادامه داد: در شرایط سخت تحریم توانسته ایم با به‌روز رسانی تکنولوژی شرکت و محصولات، کابل‌هایی را تولید کنیم که تا چندی پیش از خارج از کشور وارد می‌شد اما خوشبختانه امروز با دور زدن تحریم‌ها توانسته ایم در این زمینه تولیدات خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تکنولوژی فیبر نوری بسیار پیچیده است، افزود: تولید این محصول به صورت محدود مقرون به صرفه نیست بنابراین باید شرایط فروش و صادرات به اندازه ای پیشرفت کند و کیفیت محصول به شکلی باشد که بتوانیم صادرات گسترده به خارج از کشور داشته باشیم زیرا تنها در این صورت تولید آن مقرون به صرفه خواهد بود.

قدری با اشاره به برخی چالش‌های پیش‌روی تولید در این واحد تولیدی عنوان کرد: استمهال بدهی‌های بانکی به مدت شش ماه تا یک سال همچنین تعیین تکلیف دارایی‌های مولد شرکت از خواسته‌های ما از مسئولان است.

وی گفت: با ت وجه به اینکه رهبر معظم انقلاب، امسال را سال حمایت از تولید ملی نامگذاری کرده اند، انتظار داریم بانک‌ها همراهی بیشتری در زمینه استمهال بدهی‌های بانکی داشته باشند و یک فرصت تنفس برای بازیابی شرکت در این شرایط نامساعد اقتصادی داشته باشیم.

حمیدرضا قدری | ۱۵ آذر ۹۷ ، ۱۰:۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی